جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۱:۳۴

امکان ساخت سکوی ۲۰هزار تنی در صدرا و ایزوایکو

باشگاه خبری فراساحل: یک کارشناس حوزه فراساحل گفت: شرکت ایزوایکو توانایی ساخت سکوی ۲۰ هزار تنی در پارس جنوبی را دارد چرا که تجربه ساخت این سکوها را دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از انرژی امروز، همایون ابراهیمی در خصوص ساخت سکوی ۲۰هزار تنی فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی که به گفته غلامرضا منوچهری در یاردهای داخلی ساخته خواهد شد؛ گفت: توانایی ساخت این سکو در ایران وجود دارد، این سکوها در اشل کوچک‌تر در ایران ساخته شده است، در بسیاری از پروژه‌ها صدرا پیمانکار اصلی بوده است، و تاپ‌سایت‌ها و جکت‌هایی که در سایت ایزوایکو ساخته شده؛ نشان‌دهنده این است که مجموعه‌ای که بتواند مقداری که تاکنون کار شده را کار کند بزرگتر از آن را نیز می‌تواند انجام دهد. او در ادامه با اشاره به اینکه «ضعف کار در جای دیگری است»، افزود: اکنون اگر تردیدی در ساخت آن توسط پیمانکاران ایرانی وجود دارد، به دلیل ضعف در مدیریت، ضعف در تزریق منابع مالی، ضعف تأمین به موقع منابع مالی است اما از نظر زیرساخت هیچ مشکلی وجود ندارد.

ابراهیمی در خصوص تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت این سکو گفت: این درست نیست که بگوییم چون تکنولوژی نداریم کار نباید انجام شود، بلکه به‌راحتی می‌توان آن را به دست آورد. قرار نیست که چرخی که اختراع شده را دوباره اختراع کرد! تکنولوژی در جای دیگر دنیا وجود دارد و قابل خریداری، قابل استفاده، و قابل جوینت ونچر شدن است. او تصریح کرد: متاسفانه افرادی که درک درستی نسبت به این مسائل داشته باشند را در ایران کم داریم؛ افرادی نظاره‌گر هستند و افرادی نیز کار می‌کنند که باید به حضورشان در این صنعت فکر کرد! این کارشناس حوزه فراساحل در ادامه تصریح کرد: شرکت ایزوایکو توانایی ساخت این سکو را در ایران دارد چرا که تجربه این کار را دارد. این شرکت وسعت لازم، کادر فنی، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز را دارد، اگرچه کاستی‌هایی نیز وجود دارد که آنها نیز قابل حل شدن هستند.



  کد خبر : 4364
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :